FAQ

Simant logo

Najczęściej zadawane pytania

Kto może zostać naszym klientem?

Naszym klientem może zostać każdy kto znajduje się w zasięgu naszej sieci, o ile tylko mamy widoczność optyczną pomiędzy naszym nadajnikiem a punktem w którym będzie posadowiona antena odbiorcza.

W jaki sposób sprawdzamy widoczność optyczną?

Możliwość montażu sprawdzamy poprzez bezpłatny i niezobowiązujący pomiar wykonywany na miejscu u klienta. W czasie jego trwania dokonujemy pomiaru siły i jakości sygnały w miejscu ewentualnego przyszłego posadowienia anteny, oraz omawiamy z klientem drogę przeprowadzenia okablowania pomiędzy anteną a punktem odbioru usługi.

W jaki sposób wykonujemy instalację?

Instalacja wykonywana jest przez naszych doświadczonych pracowników, którzy montują antenę w miejscu ustalonym na pomiarze (zazwyczaj komin, maszt antenowy TV, wysokie miejsce na podbitce), kabel prowadzimy w możliwie bezinwazyjny sposób, oraz tak aby był niewidoczny na co dzień, a samo gniazdko gdzie dostępny jest internet w miejscu ustalonym z klientem w pobliżu gniazdka elektrycznego.

Dlaczego gniazdko internetowe musi być w okolicy gniazdka elektrycznego?

Ponieważ antena odbiorcza jest urządzeniem „aktywnym” musi być zasilana. Realizowane jest to poprzez kabel internetowy który jest do niej podłączony. W kablu tym puszczone jest zasilanie oraz sygnał internetowy. Gniazdko internetowe (punkt świadczenia usługi) łączy ze sobą zasilanie oraz sygnał internetowy, oraz umożliwia klientowi podpięcie dowolnego urządzenia do internetu (najczęściej router lub switch).

Czy warunki atmosferyczne wpływają na jakość usługi?

Żadne warunki atmosferyczne jak: deszcz, śnieg, wiatr, słońce w żaden sposób nie wpływają negatywnie na jakość usługi. W przypadku potwierdzenia możliwości świadczenia usługi w czasie pomiaru i jej uruchomieniu, dostęp do internetu działa bez względu na warunki panujące na zewnątrz.

Czy nasze anteny w szkodliwy sposób wpływają na zdrowie, samopoczucie, rośliny, zwierzęta?

Wszystkie urządzenia wykorzystywane przez naszą firmę są legalnie dopuszczone do obrotu i użytku w Polsce, oraz posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty i pozwolenia.

Ile komputerów / urządzeń można podłączyć do naszej sieci?

Nasza usługa jest dostarczana do gniazdka odbiorczego. Nie ingerujemy w to czy do niego będzie wpięty jeden komputer, czy też router a za nim laptopy, telefony i tablety całej rodziny. W żaden sposób nie ograniczamy ilości podłączonych urządzeń. Jedyne ograniczenia to możliwości techniczne routera, switcha wpiętego do gniazda odbiorczego.

Czy zamontowany sprzęt to nasza własność czy własność klienta?

Cały sprzęt odbiorczy (tj. antena, okablowanie i gniazdo internetowe z zasilaczem) pozostają naszą własnością i są nieodpłatnie dzierżawione klientowi na czas trwania umowy. Pozwala nam to w przypadku jakiej kol wiek awarii wymienić sprzęt na nowy, a cały proces reklamacji i naprawy przenieść na nas, klient nie musi się martwić o gwarancję serwis itp.